DocJax – מנוע חיפוש ייעודי למסמכים בווב החופשי

docjax מנוע חיפוש שנמצא עדיין בגרסת ביתא לחיפוש מסמכים בווב החופשי . מחפש מסמכים בפורמטים: DOC, PDF, XLS, PPT עם אופציה להורדת המסמכים.

בתוצאות החיפוש מתקבלת רשימה אחת עם כל הקבצים . יש אפשרות לעדן את תוצאות החיפוש על פי סוג אחד של מסמכים.

מאפיין מיוחד שיש למנוע היא האופציה לראות את המסמך לפני שמורידים אותו . ליד כל אחת מתוצאות החיפוש צלם לציון הפורמט של המסמך .המנוע כולל כמה מאפיינים של ווב 2.0 כגון: אפשרות לציין חוות דעת חיובית של המשתמש על התוצאה על ידי לחיצה על הכפתור "love it", דפדוף בענני תגיות, אפשרות לראות את החיפושים האחרונים שנעשו במנוע, חיפושים פופולריים ביותר ועוד..

האפשרות לחפש את כל סוגי המסמכים בו זמנית והאופציה לצפייה מוקדמת במסמך מהווים יתרון על פניי חיפוש קבצים בגוגל או ביאהו . טכנולוגית AJAX בא משתמש המנוע תורמת לידידותיות השימוש בו והיא כנראה העניקה לו את שמו.

במעט החיפושים שערכתי במנוע קיבלתי תוצאות רלוונטיות טובות.

לאתר המנוע

One thought on “DocJax – מנוע חיפוש ייעודי למסמכים בווב החופשי

  1. גוגל מציע כבר שנים אופציות חיפוש מתקדמות (שאף אחד לא משתמש בהן) אופציות אלה כוללות, בין השאר, חיפוש קבצים ספציפיים. כך, למשל, השרשור הבא יניב תוצאות אחר קבצי מצגות פאוארפוינט בנושא היטוריה:
    intitle:index.of + ppt + "history" -html -htm -php -asp -txt -pls

    או דוגמא נוספת:
    index of" + "ppt " + "history" -html -htm -php

    וכמובן יש המון דרכים נוספות לחפש בגוגל באופן מקצועי שחורג מחיפוש רגיל של מילת מפתח כלשהי. חיפוש מקצועי עשוי להניב תוצאות מפתיעות וראוי לנסות אותו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *