חיפוש מידע בזמן אמת בטוויטר ובווב החברתי בכלל – SearchTastic ו- LeapFish

ההתפתחויות בווב הפכו אותו למקום בו אנשים יוצרים ומשתפים מידע – והמידע הוא מידע חברתי ובזמן אמת. ב- LeapFish מגדירים את הווב החדש כ- Living Web ומנוע החיפוש שהוא מנוע-על עוצב בהתאם, כשירות שבא לסייע לחיות את הווב החדש.

LeapFish מחפש במספר רב של מקורות מסורתיים וחברתיים: Google, Yahoo, Bing, YouTube, Twitter, Image Authorities, Blog Authorities, Wikipedia, Yelp, Digg, CyberHomes, Yahoo Answers, Amazon ועוד. אפשר למקד את החיפוש לחיפושים בזמן אמת על ידי לחיצה על הלחצן "real search" . הרבה תוצאות חיפוש באופציה זו יהיו מ- Twitter. מידע נוסף על האופן בו עובד המנוע אפשר למצוא באתר המנוע

מנוע חיפוש נוסף לחיפוש מידע בזמן אמת הוא SearchTastic
SearchTastic הוא מנוע חיפוש חדש (הושק באוקטובר 2009 ) בגרסת ביתא לחיפוש ב- Twitter. היתרון שלו על פני מנוע החיפוש של Twitter הוא במידת הכיסוי. בעוד שמנוע החיפוש של Tweeter מחפש "ציוצים" מהשבוע או השבועיים האחרונים בלבד, SearchTastic מחפש גם ציוצים "היסטוריים".

כך למשל, במספר חיפושים שערכתי במנוע החיפוש של Twitter קיבלתי תוצאות מ- 8 ימים אחרונים בלבד. לעומת זאת כאשר ערכתי חיפושים זהים ב- SearchTastic קיבלתי תוצאות גם מעשרת החודשים האחרונים, ולעתים זה חשוב למשתמש.

ליד כל אחת מתוצאות החיפוש אפשר לראות את המשתמש ה"מצייץ" ואת האנשים שהוא עוקב אחריהם, באופן זה אפשר לאתר מידע בנושא מסוים, אם מאתרים את המשתמש שמומחה בנושא.

מאפיין נחמד במנשק המנוע הוא הצגת נושאי החיפוש הפופולריים ביותר ב- 24 השעות האחרונות בצורת ענן תגיות.

המנוע מספק גם מידע על 100, 200, 300 ו- 400 המשתמשים בעלי מספר ה"עוקבים" הגבוה ביותר.

בהשוואה בין חיפושים ב-Twitter – שבוצעו במנוע זה, במנוע החיפוש של Twitter ובמנועי החיפוש הגדולים – גוגל, יאהו, ובינג – SearchTastic קיבל את הציון הגבוה ביותר.

ל-SearchTastic
ל- LeapFish

3 תגובות בנושא “חיפוש מידע בזמן אמת בטוויטר ובווב החברתי בכלל – SearchTastic ו- LeapFish

  1. פוסט מעולה, תודה!

    אני חייב לציין ש- LeapFish לא עשו משהו ייחודי במינו, זהו סוג של אגריגטור ותו לא. האתר סך הכל מרכז תוצאות חיפוש ממספר מקורות מידע שונים – מדיה חברתית, חדשות, שיתוף ובוקמרקינג, תוצאות רגילות ועוד ומציג אותן לגולש ממקור יחיד.

    אני לא בטוח אם לגולש יש צורך תמיד לחפש מידע בכל המקורות בו זמנית (מה גם שהגלישה בו היא איטית למדי). לפיכך אני לא מאמין ששירותים מהסוג הזה יהוו תחליף אמיתי למנוע חיפוש ממוקד ופשוט כמו גוגל בטווח הארוך.

    לדעתי הערך המוסף האמיתי של הכלי הזה הוא החיפוש בזמן אמת באתרים אלו, שזה משהו שלא ראיתי באתרים אחרים.

  2. נראה נחמד אבל בהתחשב בזה שגוגל זה עתה הוסיפו תוצאות זמן אמת למנוע שלהם (עובד מצויין!) והם בקרוב מעלים את החיפוש בווב החברתי, לא נראה שיש הרבה סיכוי למנוע הזה ולעוד כמה שמנסים להיכנס לתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *