גיליון ראשון של כתב העת הספרני Collaborative Librarianship יצא לאור – שיתוף פעולה מול תחרותיות – מי יכריע?

היום יותר מתמיד נוכח האתגרים העומדים בפני הספריות, ספריות זקוקות לשיתוף פעולה כדי להתקיים ולשגשג.

Collaborative Librarianship הוא כתב עת ספרני חופשי, שפיט (peer review) חדש, ששם לו למטרה לספק ספרות מקצועית במגוון נושאים שעוסקים בשיתוף פעולה של ספריות במישור המקומי, האזורי, הלאומי והבינלאומי. כתב העת כולל בנוסף למאמרים גם חדשות וסקירות.

כתב העת יוצא לאור בחסותם של Colorado Academic Library Consortium, Colorado Library Consortium, Colorado Alliance of Research Libraries, Regis University, and the University of Denver .

עד כה יצא לאור הגיליון הראשון שלו בלבד. בגיליון זה התפרסם ראיון מעניין עם הנשיאה הנבחרת של ארגון הספריות האמריקאיות – Dr. Camila Alire ,  בו הביעה דעתה על חשיבותו של שיתוף פעולה ספרני בעיתות אלה, נוכח האתגרים שעומדים בפני הספריות ובראשם: בעיות מימון, הצורך להישאר רלוונטיים למשתמשים ודרישות גוברות לטכנולוגיות מידע שנחוצות כדי לסייע בתהליך, ופער הדורות בין בוגרים חדשים של בתי ספר לספרנות ובין הצוות הוותיק בספרייה.

לפי דעתה, בעיות המימון שעומדות בפני הספריות יכולות מצד אחד לעורר צורך בשיתוף פעולה, אך מצד שני, אם יחמירו, עלולות להוליד תחרותיות, שעלולה לפגום בשיתוף הפעולה כפי שהתבטאה :

“when the trough goes dry the horses start biting”

ותקוותה היא שמטפורה זו לא תתגשם הפעם, ושיתוף הפעולה יגבר על התחרותיות….

לכתב העת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *