ב- 29 באוקטובר 2015 ארגון הספריות האמריקאיות – ALA השיק את הקמפיין "Libraries Transform" . מטרתו של הקמפיין שנקבע ל- 3 שנים הוא להגביר את המודעות בקרב הציבור הרחב , בקרב עושי המדיניות וגופי מימון לתפקיד הספריות, במטרה לגיס משאבים לספריות ולקדם מדיניות מידע בהתאם למטרות המוצהרות של ALA . מסע ההסברה מתמקד בדרכים בהם ספריות ציבוריות , אקדמיות, ספריות בתי ספר וספריות מיוחדות משנות את הקהילות שלהן, תורמות לאוריינות דיגיטלית, שיתוף ויצירתיות.
מדברי אחראים מטרתו של הקמפיין הוא לשנות את התפיסה, שספריות הן רק מקום שקט לערוך מחקר, לאתר ספר ולקרוא , לתפיסה הרואה בספריות מרכזים דינמיים ללמידה בעידן הדיגיטלי, ספריות שמעודדות הזדמנויות של הפרט שבסופו של דבר יניעו את ההצלחה של הקהילות והאומה. במסגרת חגיגות הקמפיין עד כה נערכו ביקורים בספריות , חלוקת שאלונים על ספריות בתחנות מטרו בתמורה לתלוש מתנה , הורדת בנרים , ועוד..
אחראים הדגישו את חשיבות הדיבור של סוגי הספריות השונות בקול אחד – הספריות בארה"ב ולא ספריות מסוג זה או אחר.
ספריות נקראות לעזור להפיץ את המסרים באמצעות Libraries Transform Toolkit
כמו כן ספריות ומשתמשים נקראים להעביר את השיח למדיה החברתית – פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, פינטרסט עם ה-האשתג – libraries transform #