לפני כ- 5 שנים בקירוב, ב- 20 באוקטובר 2010, התפרסם "altmetrics :a manifesto" בו נאמר שלאור הגידול בספרות, שלושת המדדים המסורתיים – Peer-review , מדדים מבוססי ציטוטים ומדד JIF אינם מדביקים את הקצב, ומדדים אלטרנטיביים ברמת המאמר שמתבססים בעיקר על יישומי ווב 2.0 כגון אתרי סימניות חברתיות, תוכנות ביבליוגרפיות , רשתות חברתיות , בלוגים ומיקרובלוגים, יכולים לעקוב בזמן אמת אחר האימפקט המדעי.
מאז הספרות גדלה והמדדים האלטרנטיביים ה- altmetrics לא דחקו את רגליהם של המדדים המסורתיים , אבל תחום זה התפתח וקיבל לגיטימציה.
ספריות החלו להשתמש במדדים אלו להערכה ולקבלת החלטות שנוגעות לפיתוח אוספים, אחרות פתחו שירותי יעץ רלוונטיים לסגל לחוקרים ולסטודנטים במטרה לעזור להם להשתמש במדדים אלו לצרכים שונים – קידום, מימון וקשר עם חוקרים אחרים.
בכתבה מעניינת שהתפרסמה ב- 6 באוקטובר 2015 ניתן למצוא עדויות מפי העוסקים במלאכה על תוכניות הדרכה וסדנאות של ספריות בנושא ה- altmetrics שנועדו לעזור לחוקרים להבין מדדים אלו בהקשר למדדים המסורתיים. מודגשת בכתבה חשיבות העבודה הישירה מול המחלקות . לצד סדנאות מוצעות גם הדרכות אישיות. נושא ה-altmetrics מוצע גם כחלק מסדנאות רחבות יותר בנושאים כגון : מדע פתוח , שיתוף מידע וניהול מידע.
עוד ניתן למצוא בכתבה מידע על פלטפורמות כגון Altmetric.com ו- Plum Analytics שמציעות מגוון כלים לניתוח נתוני ה- altmetrics ותרומתם .