מנועי חיפוש reverse לחיפוש תמונות

בזמנו כתבתי על Tineye  מנוע לחיפוש תמונות מסוג אחר. מספקים למנוע תמונה מסוימת והמנוע אמור לאתר את כל האתרים ב-Web בהם נמצאת התמונה, גם אם עברה שינוי או ליטוש כלשהו באמצעות תוכנה גרפית כמו חיתוך, שינוי צבע, קול ועוד. מנוע חיפוש זה משתמש בטכנולוגית זיהוי מיוחדת ומאחוריו עומד אלגוריתם מתוחכם של זיהוי תבניות (pattern recognition) ללא שימוש בסימני מים (watermarks ) או במטא-נתונים (metadata). המנוע מנתח את התמונה שסופקה לו יוצר מעין "טביעת אצבעות" דיגיטלית לתמונה ומשווה אותה ל"טביעות האצבעות" של התמונות שבאינדקס שלו. התקנת plugin מאפשרת שימוש במנוע תוך כדי ניווט ברשת על ידי לחיצה על התמונה.

כיום אפשר לעשות זאת גם בגוגל תמונות על ידי העלאת תמונה או כתובת  URL  ולחיצה על צלם המצלמה , גם בבינג אפשר להזין URL   של תמונה ולקבל תמונות תואמות ודפים שמכילים תמונה זו מאתרים ברחבי העולם.    וישנם גם  מנועי חיפוש נוספים ייעודיים  שמציעים למשתמש תמונות דומות לתמונה מסוימת.

הבולטים בהם :

RevIMG – מאפשר להעלות תמונה או לספק URL      של תמונה מסוימת ולחפש בקטגוריות נושאיות שונות אחר תמונות דומות.התוצאה קישורים לאתרים שכוללים תמונה זו או תמונה זהה ,

IMGSEEK – מאפשר לחפש גם על פי ציור/שרטוט , כולל גם גרסה שולחנית ניתנת להורדה

Image Raider מאפשר לעקוב אחר תמונות ממקורות שונים ולדווח איזה  אתרים עושים בהם שימוש, לאחרונה אותו צוות מפתח פיתח את offsitemetrics – כלי שמאפשר להעלות לדוגמה אינפוגרפיקה ולקבל דיווח באיזה אתרים היא הוטמעה וכמה ראו אותה.

לכתבה בנושא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *