בתאריך 24 בפברואר 2011 גוגל הכניסה שינוי קטן בשם "Panda" לאלגוריתם דרוג התוצאות שלה במטרה להציף תוצאות איכותיות למעלה- לראש תוצאות החיפוש. השינוי משפיע על תוצאות החיפוש ויש לו משמעות לגבי האופטימיזציה של מנועי חיפוש וכל העוסקים בכך..
מאז ועד ינואר 2013 הוכנסו 24 עדכוני Panda בתאריכים מסוימים והשינויים בעקבות כך בתוצאות החיפוש היו "חדים" דיים כדי שנחוש אותם.
בפוסט מעניין שהתפרסם ב- 13 במרץ 2013 בנושא אפשר למצוא רשימה כרונולוגית של עדכוני ה- Panda והשפעתם על תוצאות החיפוש, שניכרה בדרגות שונות מעדכון לעדכון.
אלא שעל פי הצהרתו של Mutt Cutts , ראש צוות ה- webspam בגוגל, ב- 13 במרץ 2013 , בעתיד השינויים לא יתבצעו ביום מסוים אלא ישולבו בזמן אמת באופן הדרגתי במערך הכללי של האלגוריתמים ולכן יהיו פחות ניכרים ומשמעותיים מבחינתם של מנהלי האתרים וכל העוסקים באופטימיזציה של מנועי חיפוש.
בכל מקרה , כדי להגיע למקום מכובד בתוצאות החיפוש כדאי לשמור על איכות גבוהה של התכנים ולשם כך אפשר להיעזר בפוסט מעניין של גוגל בו מוצגים קריטריונים ברורים שלו לדירוג תוצאות החיפוש ולזכור אותם בפיתוח התכנים באתר.
כתבה מעניינת מאוד … לדעתי הכוונה של גוגל היא שהם שולטים במנגנון של שינויים בדיורגי האתרים באופן ממוקד והם יכולים להשתמש בהדרגה בעידכונים שהיו לתחומים מסוימים בכל שלב שירצו ככה שבינתיים תחומים רבים לא נפגעים אבל יש להם שלל כלים להשתשמש בהם בעתיד