דוח מחקר מקיף שערכו JISC ו- British Library במשך 3 שנים בנושא התנהגות המחקר של דוקטורנטים מדור Y ( נולדו בשנים 1982-1994) התפרסם ביוני 2012. במחקר אורך זה השתתפו 17000 דוקטורנטים מ- 70 אוניברסיטאות בשלבים שונים של המחקר.
הנחקרים ענו על שאלות שקשורות להיבטים שונים של הפעילות המחקרית שלהם:מהן שאלות שקשורות לשימוש בחומרים השונים כגון: באיזה מקורות מידע הם משתמשים, כיצד הם מחפשים ונגשים לחומרים אותם הם צריכים. שאלות אחרות נגעו להיבט המוסדי התנהגותי כגון: מהם הכלים והמיומנויות להם הם נזקקים לעבודת המחקר וכיצד הם משיגים מיומנויות אלה. ושאלות אחרות נגעו לתגובתם לסביבה המחקרית כגון יחסם למגמות המשתנות במחקר האקדמי ובתקשורת המדעית ואלו תמריצים ואילוצים עומדים בפניהם בעבודתם המחקרית.
-
הסטודנטים מסתמכים במידה רבה על מקורות מחקר משניים כגון מאמרים וספרים ופחות על מקורות מידע ראשוניים כגון חומר ארכיוני
- גישה למקורות מידע רלוונטיים בעיקר למנויים שהגישה אליהם מחייבת הזדהות כגון כתבי עת אלקטרוניים היא בעייתית.
- קיימת חוסר הבנה ואי ודאות לגבי מקורות בגישה פתוחה והגישה הפתוחה וזכויות יוצרים מהווה מקור לבלבול אצל הדוקטורנטים יותר מאשר מקור לעידוד חדשנות ושיתוף פעולה במחקר
- דור זה של דוקטורנטים אינו מנצל את מלוא הפוטנציאל של טכנולוגיה חדשנית
- דוקטורנטים אינם מקבלים הכשרה ומידע במידה שתאפשר להם לנצל את מגוון ההזדמנויות בסביבת המידע הדיגיטלי
ממצאים אלה מעוררים שאלות ביחס להתפתחות הפעילות המחקרית , מודלים טובים יותר להדרכה והכשרה, תמיכה במחקר ושיתופו.