The annual Horizon Report – הוא פרי פרויקט מחקר איכותני ששם לו למטרה לזהות ולתאר את הטכנולוגיות שתהיה להן השפעה גדולה ביותר על החינוך, ההוראה והמחקר. הדוח משנת 2010 הוא השביעי בסדרה ונערך גם הפעם במאמץ משותף של NMC ו- ELI.
הדוח מתאר שש טכנולוגיות שתתפוסנה מקום מרכזי במוסדות החינוך, ומגמות שיעצבו את אופן העבודה באקדמיה בשלושה טווחי זמן – שנה, שנתיים-שלוש ו4-5 שנים.
על פי הערכות הדוח, הטכנולוגיות שתזכינה למעמד דומיננטי בטווח הקרוב של שנה הן:
• mobile computing – מחשוב נייד– פיתוח פלטפורמות מחשוב נייד חדשות ויישומי תוכנה עבור המחשוב הנייד.
• ותכנים פתוחים.
הטכנולוגיות שתזכינה למעמד דומיננטי בטווח הבינוני של שנתיים-שלוש הן:
• ספרים אלקטרוניים
• ו- simple augmented reality– מציאות רבודה– טכנולוגיה שמצרפת לעולם האמיתי מידע וירטואלי – תוספת של תוכן ממוחשב לשדה הראיה שלנו, שמוסיף לנו מידע על מה שאנחנו רואים בעין. על פיה באמצעות אביזר כלשהו על העיניים /אוזניים ניתן יהיה "להוסיף" למציאות שאנו רואים דברים נוספים רלוונטיים למה שאנו רואים. השילוב של הנייד וטכנולוגיה זו מעצימה את האפשרויות. לדוגמה בביקור באתר היסטורי תהיה למשתמשים גישה לאפליקציות שיאפשרו להם לראות איך נראה המקום בתקופות היסטוריות שונות. כיום המאמצים ליישום טכנולוגיה זו מתמקדים בתחום השיווק והבידור אבל הם ידלפו גם לתחומים נוספים. תחום המשחקים בהקשר זה רלוונטי ביותר לחינוך ולהוראה. משחקים שמושתתים על מציאות אמיתית ומועשרת במידע, בטכנולוגיה של מציאות רבודה יספקו דרכים חדשות להראות יחסים וקשרים. .
בטווח הרחוק של 4-5 שנים הטכנולוגיות שתזכינה למעמד דומיננטי הן:
• gesture based computing – מחשוב מבוסס מחוות – שבמסגרתו התקשורת עם המחשב נעשית באמצעות תנועות גוף
• וניתוח נתונים ויזואלי – שמטרתו להפוך את המידע למשהו שקל יותר להבנה. ניתוח זה משלב טכנולוגיות מחשוב מתקדמות עם מנועי חיפוש ויזואליים חכמים כדי לשפר את היכולת האנושית לראות דפוסים אפילו במצגות מסובכות ויזואלית.
פירוט על כל אחת מהטכנולוגיות והרלוונטיות שלה לתחום ההוראה והמחקר אפשר למצוא בדוח המלא..
לדוח המלא