ECAR – EDUCAUSE Center for Applied Reschear הוא גוף שלא למטרות רווח שנוסד בינואר 2002 במטרה לחקור ולנתח תופעות ונושאים חשובים שקשורים לטכנולוגיות מידע בחינוך הגבוה.
הדו"ח השנתי של ECAR שמתפרסם מדי שנה מאז 2004 מתאר את תוצאות המחקר שעורך ECAR מדי שנה במטרה לשפוך אור על ההשלכות של טכנולוגיות מידע על החינוך הגבוה, והוא אחד מהאמצעים בהם נוקט המוסד בהגשמת חזונו.
הדוח משנת 2009 , שמשתרע על פני 132 עמודים, מתבסס על סקר שנערך באביב 2009 בקרב 30616 סטודנטים ב- 113 אוניברסיטאות ומכללות. השנה, כבכל השנים הסקר בחן דפוסי התנהגות, ניסיון, העדפות ומיומנויות שקשורות לטכנולוגיות מידע, אך בנוסף לכך בחר להתמקד בבעלות ובשימוש במכשירי אינטרנט ניידים.
מממצאי המחקר: מחצית מהנחקרים דווחו שיש בבעלותם מכשירי אינטרנט ניידים ו- 11.8% מתכוונים לרכוש מכשירים כאלו בשנה הקרובה. נתון זה אין בו להעיד על שימוש בפונקציה של האינטרנט שבמכשיר, שכן 35.4% דווחו שהם מעולם לא השתמשו בפונקציה זו.
למרות השימוש הגובר במכשירים הניידים, ומהפכת הסלולר, המגמה שהסתמנה במחקרים קודמים מאז 2004, על פיה הסטודנטים מעדיפים רק מידה מתונה של טכנולוגיה בקורסים שלהם, נמשכת בעקביות.
גם השנה סטודנטים מעדיפים הוראה פרונטלית על פני שפע כלים מקוונים ו- 59.6% מהמשיבים מעדיפים מידה מתונה בלבד של טכנולוגיה בקורסים, והם רוצים לראות איזון בסביבה האקדמית בין טכנולוגית מידע ומגע אנושי. הם מעדיפים
"real books and people"
ועוד טוענים ש-"
shiny new tech is still no substitute for well trained passionate
instructors"
והמסקנה המתבקשת:
"There needs to be a balance between human interaction and IT-based learning"
ממצאים אלו יכולים לשמש גם את הספריות בבואן לספק שירותים למשתמש.