בשנת 2014 מנוע החיפוש גוגל המשיך להיות דומיננטי בשוק החיפוש ותפס 67% משוק החיפוש על מחשבים שולחניים בארה"ב
אך לגבי העתיד על פי דברי CEO Larry Page החברה מתכוונת להרחיב את פעילותה מעבר לשוק החיפוש.
על פי תחזיות גוגל תרחיב את פעילותה ב-4 תחומים נוספים:
- גרסה צרכנית של Google Glass. לא ברור מה המוצר יציע מעבר לשלב ה"אב טיפוס" . צופים לירידה במחירו של המוצר.
- השקעותיה של גוגל ב- YouTube גדולות. צופים שגוגל תעשה עסקאות עם חברות פרסום כדי להביא את תקציבי הפרסום שלהן ל- Youtube.
- חברת גוגל תעשה צעדים להרחיב את שוק מערכת ההפעלה אנדרואיד שתופסת כבר היום 80% מהסמרטפונים בעולם על ידי פיתוח גרסאות מתקדמות וגם צעדים בכיוון מכשירים לבישים נתמכי אנדרואיד.
- כמו כן צופים המשך חקירות חוסר אמון כלפי החברה באירופה. למרות שגוגל ממקדת מאמצים בתחומי עסקים חדשים החיפוש הוא עדיין מקור לחמה של החברה והדומיננטיות של החברה בתחום זה תמשיך להיות כרוכה ב"כאבי ראש" של חקירות חוסר אמון. בין הטענות שהושמעו כנגדה בעבר היו מתן עדיפות בתוצאות החיפוש לפלטפורמות שלה כגון -Youtube – Google+ על פני פלטפורמות מתחרות, נושא "הזכות להישכח" – זכות שמתירה לאנשים לבקש ששמם לא יופיע בתוצאות החיפוש אם התכנים לא רלוונטיים או לא עדכניים. כול אלה מעידים על חשדות נרחבות בגוגל באירופה שצופים שתמשכנה.