לאחרונה נשמעו טענות בקורת מפי גופים גדולים בתחום ההוצאה לאור באירופה שגוגל דומיננטי מדי ונותן עדיפות בתוצאות החיפוש במנוע למוצריו השונים כגון גוגל מפות, יוטיוב ופלטפורמת המכירות של גוגל . עוד נטען שגוגל במסגרת החידושים האחרונים משתמש בנתונים של אתרים שונים ומציג אותם ישירות בתוצאות החיפוש למשתמש ולא את מנוע החיפוש של האתר ובכך הפך לשער הגישה לאינטרנט
בכתבה מעניינת מספטמבר 2014 בכיר בגוגל Eric Schmidt משיב והודף טענות אלו.
Eric מודה שגוגל נוחל הצלחה באירופה אך אין זה נכון לומר שהוא הפך לשער הגישה לאינטרנט.
כך למשל :
- לחדשות יש להניח שהמשתמשים פונים לאתר החדשות החביב עליהם ונתוני התעבורה באתרי עיתונים ידועים מוכיחים זאת . עיקר התעבורה היא ישירה דרכם ולא דרך גוגל.
- כנ"ל המצב לגבי הזמנת טיסות וקניות באינטרנט. משתמשים פונים באותה מידה לאתרים כגון Expedia ו-Amazon
- ואם מחפשים סקירות על מסעדות או שירותים מקומיים יש להניח שפונים ל- yelp או ל- TripAdvisor
- ובמובייל יש להניח שפונים ישירות לאפליקציה המתאימה והאפליקציה הפופולרית ביותר באירופה היא לא גוגל אלא Facebook Messenger
כמו כן Eric טוען שמאחורי החידוש שהוכנס לאחרונה – הצגת תוצאות ישירות למשתמש ולא דרך מה שמכונה ten blue links ניצבת טובת המשתמש והדגיש שגוגל נבנה למשתמשים ולא לאתרים. גוגל נותן תשובות ישירות למשתמש ולא מפנה אותו למנועי חיפוש של אתרים ייעודיים מכיוון שזה טוב יותר למשתמש.
כמו כן הדף את הטענה שהצלחתו של גוגל מקטינה את המוטיבציה של היריבים לחדש ולהשקיע- מצב בעל השלכות שליליות למשתמשים , וטען שחדשנות היא סימן לשוק תחרותי בריא.