דירוג QS לשנת 2014 פורסם ב- 16 בספטמבר 2014 .
על פי מדד זה נכרת דומיננטיות לארה"ב – 6 מקומות מבין עשרת המקומות הראשונים ולאחריה אנגליה – 4 מקומות ברשימת עשר האוניברסיטאות המובילות .
דירוג האוניברסיטאות בארץ הוא :
האוניברסיטה העברית במקום ה- 138 עם ציון של 62.7 -ׁעליה מהמקום ה- 141 בשנת 2013,
הטכניון במקום ה- 190 עם ציון של 55.3- ירידה מהמקום ה- 183 בשנת 2013, ואחריהם אוניברסיטת תל אביב במקום ה- 195 עם ציון של 54.6- עליה מהמקום ה- 196 בשנת 2013 , אוניברסיטת בן גוריון במקום ה- 292 עם ציון של 42.3 – עליה מהמקום ה- 331 בשנת 2013 , אוניברסיטת בר אילן ברשימת המוסדות שנמצאות במקומות 651-700 וחיפה ברשימת ה- 700+ .
המדד כולל גם דירוג על פי תחום מחקר. מידע מפורט לגבי מקומה של אוניברסיטת תל אביב בתחומי המחקר השונים אפשר למצוא בכתובת: http://www.topuniversities.com/node/9091/ranking-details/university-subject-rankings/2014
דירוג זה אינו היחיד . דירוג נוסף – Times Higher Education- THE עומד להתפרסם ב- 1 לאוקטובר.
דירוג נוסף מוכר הוא
of World Universities ARWU – the Academic Ranking שהתפרסם ב- 15 באוגוסט 2014 על פיו האוניברסיטה העברית דורגה במקום ה- 70 ואוניברסיטת תל אביב ברשימת ה- 151 -200
מדדים שונים אלו מעוררים את השאלה על פי איזה קריטריונים נקבע הדירוג .
דירוג QS על פי מה שמתועד באתר מתבסס על 6 קריטריונים:
academic reputation; employer reputation; faculty/student ratio; citations per faculty; international student ratio and international staff ratio
המוניטין האקדמי שהתבסס על סקר של אנשי אקדמיה על המוניטין של האוניברסיטאות בתחומם מהווה 40% מהציון המשוקלל והציטוטים לפקולטה שהוא מדד לאימפקט המחקרי מהווה 20%
קריטריונים אלה מעלים הרהורים על מקומו של המחקר לעומת ההוראה בדירוג ומשמעות הדירוג לגבי סטודנטים שמבקשים ללמוד באוניברסיטאות השונות
בכתבה מעניינת שהתפרסמה בנושא נטען שבהתחשב בקריטריונים אלה נראה שהמחקר תופס מקום מרכזי בהערכה ולא איכות ההוראה. ולכן דירוג זה אינו יכול להוות שיקול בבחירת האוניברסיטה על ידי הסטודנטים
הכתבה מחזקת את העובדה שיש להתחשב בקריטריונים השונים על פיהם נקבע הדירוג ויש שמציעים בכול מקרה לקחת את הדירוג בזהירות. למה ומדוע אפשר למצוא בכתבה מעניינת נוספת בנושא