שינויים באלגוריתם של גוגל בשנת 2013

במסגרת ניסיונות לשפר את תוצאות החיפוש  גוגל מעדכנת ומשנה מדי פעם את אלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש שלה..

מאינפוגרף  שמתאר את השינויים והעדכונים באלגוריתם של גוגל בשנת 2013 מתאריך 30 בדצמבר 2013  אפשר ללמוד שהין 11 עדכונים משמעותיים בשנת 2013.

על פי מה שמצוין בכתבה ב- SearchEngineLAND האינפוגרף הנ"ל אינו מושלם/מדויק אבל הוא בהחלט יכול לספק תמונה על ההתפתחויות במנוע החיפוש בשנת 2013.

השינוי המשמעותי ביותר הוא האלגוריתם החדש של גוגל שמכונה "Hummingbird"  (קוליברי

) שעליו הוצהר ב- 26 בספטמבר 2013.  Hummingbird מתבסס על כ- 200 קריטריונים  במנגנון הרלוונטיות ודרוג תוצאות החיפוש וה-  PageRank הוא רק אחד מהם.

על פי דברי בכיר בגוגל  Amit Singhal  זהו השינוי הדרמטי ביותר במנוע החיפוש מאז 2001. בעוד  PandaPenguin ועדכונים נוספים היו רק בבחינת תיקוני מנוע  הרי Hummingbird    יכול להדמות יותר להחלפת מנוע , למרות שהוא  עדיין משתמש בחלקים הישנים- Panda ו- Penguin

החידוש החשוב ביותר ב- Hummingbird  הוא תמיכתו במה שמכונה " “Conversational search”  או  “entity search” על פיו גוגל מתיחס יותר לשאילתה בשלמותה במקום למילים בודדות בתוכה  כלומר המנוע מנסה להבין את המשמעות והחיפוש  הוא סמנטי יותר

הטכנולוגיה הסמנטית meaning technology   שיושמה ב-   Knowledge Graph  מיושמת עתה על  מיליארדים של דפי ווב.

האלגוריתם כונה Hummingbird  משום היותו  מדויק ומהיר.    דוגמאות לשינויים לטובה בתוצאות החיפוש בעקבות השינוי  ומידע נוסף אפשר למצוא בכתבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *