במסגרת ניסיונות לשפר את תוצאות החיפוש גוגל מעדכנת ומשנה מדי פעם את אלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש שלה..
מאינפוגרף שמתאר את השינויים והעדכונים באלגוריתם של גוגל בשנת 2013 מתאריך 30 בדצמבר 2013 אפשר ללמוד שהין 11 עדכונים משמעותיים בשנת 2013.
על פי מה שמצוין בכתבה ב- SearchEngineLAND האינפוגרף הנ"ל אינו מושלם/מדויק אבל הוא בהחלט יכול לספק תמונה על ההתפתחויות במנוע החיפוש בשנת 2013.
השינוי המשמעותי ביותר הוא האלגוריתם החדש של גוגל שמכונה "Hummingbird" (קוליברי
) שעליו הוצהר ב- 26 בספטמבר 2013. Hummingbird מתבסס על כ- 200 קריטריונים במנגנון הרלוונטיות ודרוג תוצאות החיפוש וה- PageRank הוא רק אחד מהם.
על פי דברי בכיר בגוגל Amit Singhal זהו השינוי הדרמטי ביותר במנוע החיפוש מאז 2001. בעוד Panda, Penguin ועדכונים נוספים היו רק בבחינת תיקוני מנוע הרי Hummingbird יכול להדמות יותר להחלפת מנוע , למרות שהוא עדיין משתמש בחלקים הישנים- Panda ו- Penguin
החידוש החשוב ביותר ב- Hummingbird הוא תמיכתו במה שמכונה " “Conversational search” או “entity search” על פיו גוגל מתיחס יותר לשאילתה בשלמותה במקום למילים בודדות בתוכה כלומר המנוע מנסה להבין את המשמעות והחיפוש הוא סמנטי יותר
הטכנולוגיה הסמנטית meaning technology שיושמה ב- Knowledge Graph מיושמת עתה על מיליארדים של דפי ווב.
האלגוריתם כונה Hummingbird משום היותו מדויק ומהיר. דוגמאות לשינויים לטובה בתוצאות החיפוש בעקבות השינוי ומידע נוסף אפשר למצוא בכתבה