לאחרונה משתמשים במדדים שמבוססים על נתונים מהמדיה החברתית להערכת האימפקט המדעי בנוסף למדדים המסורתיים המקובלים . מדדים אלה ידועים בשם Altmetrics .
מעניין לדעת האם באמת המדיה החברתית מסיעת בהגדלת האימפקט המדעי ומה מידת הקורלציה בין מדדים מסורתיים להערכה מדעית והמדדים החדשים מבוססי מדיה החברתית
מחקר מעניין של קבוצת חוקרים מקנדה שהתפרסם לראשונה ב- 26 בנובמבר 2013 בכתב העת Journal of the American Society for Information Science and Technology בא לענות על שאלות אלה. המחקר בדק עד כמה נעשה שימוש בטוויטר להפצת מידע על מאמרים בכתבי עת בספרות ביורפואית.
הניתוח התבסס על 1.4 מיליון פריטי מידע שמכוסים על ידי Pubmed ו- Web of Sciencesc בשנים 2010-2012 . נעשה ניתוח של מספר הציוצים שכוללים קישורים לפריטי מידע אלה בהשוואה לציטוטים , כדי להעריך באיזו מידה כתבי עת ותחומי מחקר מסוימים מיוצגים בטוויטר ומה מידת הקורלציה בין הציוצים והציטוטים.
נמצא שפחות מ- 10% מהמאמרים שנבדקו נכללו בציוצים בטוויטר. כמו כן נמצא קשר /מתאם חלש בין מספר הציוצים של מאמר מסוים ובין מספר הציטוטים שלו
ממצאים אלו מאוששים את ההנחה שהמדדים המסורתיים להערכה מדעית שמושתתים על מספר ציטוטים והמדדים החדשים שמושתתים על מדיה חברתית משלימים אחד את השני אך אינם מהווים תחליף זה לזה.
במאמר המלא אפשר למצוא פרטים נוספים על התפלגות הציוצים בטוויטר בין תחומי המחקר השונים בתחום הביורפואי וכתבי העת השונים ומה הגורמים לוירליות של מאמרים מסוימים