מנועי חיפוש מאמצים בהדרגה טכנולוגיות סמנטיות . כבר בשנת 2003 גוגל רכשה את applied semantic. מאוחר יותר Microsoft הלכה בעקבותיה ורכשה בשנת 2008 את powerset ואת zoomix שתי חברות מתמחות בתחום הטכנולוגיה הסמנטית. ההצהרה של גוגל משנת 2012 בדבר אימוץ טכנולוגיות סמנטיות מחזקת את דבקות ענקיות החיפוש במגמה לאמץ טכנולוגיות סמנטיות
נשאלת השאלה כיצד ישפיע הדבר על בעלי אתרי הווב בכול הקשור לאופטימיזציה של מנועי חיפוש וכיצד להיערך ?
Michalis 'Big Mike' Kotzakolios בספרו Web 3.0 Semantic Search (זמין באמזון בגרסת קינדל) כולל מספר המלצות לבעלי אתרים.
המשמעות של טכנולוגיות סמנטיות מבחינת מנועי החיפוש הוא הבנת התכנים של דפי הווב בצורה טובה יותר ומעבר לאינדוקס וניתוח מ- text patten matching model ל- vector space model
מבחינת אופטימיזציה של מנועי החיפוש המשמעות היא מעבר מאופטימיזציה שמתמקדת במלים מסוימות לתפיסה של המשמעות הרחבה של התכנים ביחס לכול המלים והביטויים שבהם נעשה שימוש, ואינדוקס דפי ווב באופן שגם מלים וביטויים שאינם נמצאות בהכרח בתכנים של הדפים יכללו באינדקס המשויך לאותם דפים וזאת מפני שהם רלוונטיים למשמעות הרחבה של הדפים.
לאור זאת מומלץ על שימוש רב ככל האפשר במלים דומות או נרדפות ששייכות לנושא, ולהימנע משימוש רב באותו מונח. כמו כן מומלץ לקצר בתכנים ולהסתפק ב- 350 -400 מלים מכיוון שככול שהדף ארוך יותר כן יקשה להבין את המשמעות הנכונה שלו
המלצות נוספות הן כתיבת הדף ב- HTML5 ושימוש נכון ב-.microdata לבחינת השימוש הנכון ב-microdata אפשר להשתמש בכלי הייעודי של גוגל לצורך כך Structured Data Testing Tool
כמו כן לאור המגמה של מנועי חיפוש להסתמך בתוצאות החיפוש על המעגלים החברתיים של המשתמש מומלץ לא להתעלם מ- Open Graph Protocol וזאת כדי לאפשר את הכללת דפי הווב בתוצאות החיפוש מבוססות המעגלים החברתיים.
מאחר ומנועי החיפוש כוללים באופנים שונים גם אלמנט אנושי וחברתי בדרוג התוצאות הרי בנוסף לטיפים אלה חשוב לדאוג שהמשתמש ירצה לשוב לדף ולכן חשוב שדפי הווב יהיו קלים לניווט ויכללו אלמנטים אטרקטיביים תוך שימוש בכלים וווידגטים שיעשירו את חווית המשתמש. כול זה יעשה בתהליך מתמשך ודינמי כווב עצמו.
האם הopen graph באמת תרם לאחרונה לדיוק בתוצאות חיפוש או שזה עוד סיבה טובה לבעלי אתרים לקדם את האתר שלהם במנועי החיפוש.